Marka MOHITO stawia na zrównoważoną modę i kontynuuje swój projekt szycia ubrań z materiałów przyjaznych środowisku. Ubrania z metką MOHITO CARES zostały wykonane z certyfikowanych materiałów, wśród których znajdziemy m.in. LENZING™ ECOVERO™, TENCEL™ MODAL czy TENCEL™ LYOCELL, marka szyje też z bawełny organicznej. W ten sposób MOHITO podkreśla potrzebę dbałości o środowisko i w swoich działaniach łączy modę z ekologią.
Akcję promuje sesja zdjęciowa zrealizowana przez Marcina Hryniewicza, w której udział wzięła gwiazda Paulina Sykut-Jeżyna. Paulina, jako mama i osoba zaangażowana społecznie, jest wyczulona na zmiany klimatyczne i poprawę warunków życia naszego oraz naszych pociech. Jej pasją, oprócz dziennikarstwa i muzyki, są zdrowy styl życia oraz moda. To właśnie dzięki swojemu zaangażowaniu i świadomości zachodzących zmian, włączyła się w kolejną odsłonę akcji charytatywnej MOHITO. Idea stojąca za #mohitocares jest bowiem bliska jej sercu.
„Wiem, że w codziennym życiu czasem łatwo zapomnieć o naszym wpływie na środowisko. Dlatego istotne jest, aby wyrobić w sobie nawyki dobrych praktyk i świadomie wybierać zrównoważoną modę. Warto stawiać na marki oraz idee, które mają realny wpływ na nasze życie i zdrowie, wspierać je i kupować świadomie.” – mówi Paulina Sykut-Jeżyna.
MOHITO chce realnie reagować na zmiany klimatyczne. Inicjatywa sadzenia drzew jest doskonałym sposobem na poprawę kondycji klimatycznej. Szacuje się, że w tym i przyszłym sezonie MOHITO może posadzić nawet do 200 tysięcy drzew w całym kraju. Ile dokładnie? To zależy od Klientek, które kupując produkty z metką MOHITO CARES, przyczyniają się do zwiększenia ilości sadzonek.
„W naszych codziennych działaniach staramy się minimalizować ich wpływ na środowisko. W niespełna rok po wprowadzeniu toreb z papieru recyklingowego do wszystkich salonów Mohito, w tym roku idziemy o krok dalej. Dzięki zaangażowaniu naszych Klientek, chcemy powiększać tereny zielone. Już jesienią posadzimy drzewa w Krakowie i Gdańsku, a kolejne miasta dołączają do naszej akcji już na wiosnę! Troska o nasze otoczenie jest nam bardzo bliska. Poprzednie akcje charytatywne, które prowadziliśmy, spotkały się z ogromnym zaangażowaniem naszych Klientek. Wierzymy, że i tym razem wesprą naszą ideę, kupując ubrania z metką MOHITO CARES, a my będziemy mogli zasadzić drzewa w ich imieniu.” – mówi Justyna Para kierownik marketingu MOHITO.
W linii MOHITO CARES marka używa naturalnych, certyfikowanych tkanin oraz sięga po poliester pochodzący z recyklingowych materiałów, takich jak butelki PET czy plastikowe opakowania. W ten sposób zmniejsza zużycie surowców naturalnych oraz ilość odpadów. Wśród tkanin z linii MOHITO CARES znajdziemy np. lyocell i modal, czyli biodegradowalne materiały pochodzące z celulozy drzewnej. Lyocell jest produkowany w cyklu zamkniętym, tj. przyjaznym dla środowiska. Włókna modalu są za to wytwarzane z odnawialnego źródła surowego drewna bukowego, pozyskiwanego ze zrównoważonych lasów. W ofercie MOHITO znajdziemy też produkty wykonane z bawełny organicznej, przy produkcji której nie wykorzystuje się chemikaliów i oszczędza się ilość użytej wody. Ponadto bawełna ta jest zbierana ręcznie i oczyszczana naturalnymi środkami. Tkaniny w linii MOHITO CARES nie podrażniają skóry wrażliwej, nie powodują alergii, nie uczulają.
Akcja we współpracy z Mastercard Priceless Specials.